کیسه خواب کوهنوردی

ساخت وبلاگ

کوه البروس با طول ۵۶۴۲ متر کیسه خواب کوهنوردی (۱۸۵۱۰ فوت) در فن کوه های قفقاز، گاهی تحت عنوان مرتفع ترین قله اروپا بیان میگردد. کوه البروس ۸۳۲ متر (۲۷۳۰ فوت) فراتر از مون بلان، بلندترین قله آلپ و اروپای غربی با طول ۴۸۱۰ متر (۱۵۷۸۰ فوت) میباشد. با این هم اکنون، درخصوص اینکه آیا کوه البروس در اروپا قراردارد یا این که نه، اختلاف نظرهای فنی وجود دارااست. تاج کوه‌های قفقاز تعالی معمولاً برای تعریف‌و‌تمجید حوضه آبخیز قفقاز تعالی که مرز مجموعه کشور ها‌ای در بین آسیا و اروپا را برای حوزه‌ در بین دریای سیاه و خزر معلوم می‌نماید گرفته می گردد، این طبقه‌بندی کوه البروس را در محل اتصال به آسیا قرار میدهد. در‌پی به بعضا از مرتفعترین کوههای این حوزه‌ اشاره کرده ایم:

البروس: ۵۶۴۲ متر، مرزوبوم روسیه.
دیخ تائو: ۵۲۰۵ متر، مرزو بوم روسیه.
شخارا: ۵۱۹۳ متر، گرجستان، روسیه.
کشتان-تائو: ۵۱۵۲ متر، روسیه.
پوشکین پیک: ۵۱۰۰ متر، روسیه.
جانگا: ۵۰۸۵ متر، گرجستان، روسیه.
میژرگی: ۵۰۴۷ متر، روسیه
کازبک: ۵۰۳۴ متر، روسیه.
کاتین تائو: ۴۹۷۹ متر، گرجستان، روسیه.
کوکورتلو دام: ۴۹۷۸ متر، روسیه.
گیستولا: ۴۸۶۰ متر، روسیه، گرجستان.
شوتا روستاولی: ۴۸۶۶۰ متر، گرجستان، روسیه.
تتنولدی: ۴۸۵۸ متر، گرجستان.
دژیمارا: ۴۷۸۰ متر، گرجستان، روسیه.
اوشبا: ۴۷۱۰ متر، گرجستان.

کوهنوردی
برای بعضا از کوهنوردان، به ویژه برای اشخاصی که بیشتر در کوه های آلپ اروپایی ترفیع می کردند، قفقاز پناهگاه امنی برای فرار و گریز از قله های نامرتب آلپ میباشد. این کوهستان میتواند کوهنوردان را از سراسر عالم با ارائه طیف کلان ای از صعودهای سهل وآسان و همینطور بسیار مشقت بار تا مرتبه ۶A با واحد سنجش روسی اغوا نماید. کوهنوردی در قفقاز سناریویی میباشد که اکثر اوقات در کوه های آلپ پیدا نمی‌کنید. بالا رفتن از دیواره های قشنگ ، در حالی که کوهنوردان دیگر را نخواهید روئت کرد.

کیسه خواب کوهنوردی...
ما را در سایت کیسه خواب کوهنوردی دنبال می کنید

برچسب : کیسه خواب کوهنوردی, نویسنده : محمد صادقی mountaineeringsleepingbag بازدید : 96 تاريخ : شنبه 31 ارديبهشت 1401 ساعت: 18:00

زمانی که کوهنوردان در معرض ارتفاعات بالا قرار می‌گیرند، کیسه خواب کوهنوردی برخورد های متفاوتی را نسبت به اثرات طول تجربیات می نمایند. هر چه استرس هیپوکسیک بیشتر باشد، تن مجال کمتری برای تطابق با آن داراست و اثرات ناخوشایند ارتفاعات بیشتر میگردد.

حداکثر اکسیژن مصرفی (VO۲ max)
VO2 max⁡ حداکثر گنجایش تن یک شخص برای جابجایی و به کار گیری از اکسیژن در طی ورزش میباشد که علامت دهنده استعداد جسمانی شخص است. این گنجایش میان اشخاص گوناگون میباشد و با تمرین می قدرت آن را تا حدی ارتقاء اعطا کرد. ژنتیک نقش عمده‌ای در حداکثر اکسیژن مصرفی یک شخص دارااست و وراثت میتواند ۲۵ تا ۵۰ درصد از تفاوت در بین اشخاص را صورت دهد.

حداکثر اکسیژن مصرفی آغاز به کاهش قابل توجهی در بالای طول ۱۶۰۰ متری می نماید.و به ازای هر ۱۰۰۰ متر فراتر از آن نسبتاًً ۸-۱۱٪ کاهش مییابد. در قله اورست، معدل حداکثر اکسیژن مصرفی ۶۲ می تواند به ۱۵ میلی‌لیتر/کیلوگرم در دقیقه کاهش یابد. هر هر که VO2 max⁡ کمتر از ۵۰mL/kg/min داشته باشد، برای زنده ماندن در قله اورست فارغ از اکسیژن کمکی عمل سادگی نخواهد داشت.


از آنجایی که در طول، جابجایی اکسیژن به عضله‌ها فعال را کاهش میدهد، به ویژه در حین تمرین آحاد تن، خستگی با نرخ‌های تحت‌خیس فعالیت چهره خواهد بخشید.

عضله ها اسکلتی و وزن تن
قرار به چنگ آوردن مداوم در معرض هیپوکسی شدید اثرات مضری بر ساختار عضله‌ها داراست. هیپوکسی مزمن طول سبب به کاهش قابل توجهی در تراکم فیبر عضلانی می گردد.به صورت شبیه، کاهش وسعت میتوکندری تا ۳۰٪ صورت میدهد. تغییرات در وسعت میتوکندری با کاهش قابل توجهی در عمل آنزیم های مسئول متابولیسم اکسیداتیو هوازی و گنجایش اکسیداتیو عضلانی یار میباشد و معین گردیده‌است که با قرار به چنگ آوردن در معرض طول به صورت میانگین ​​کاهش مییابند. در مقابل، پروتئین‌های دخیل در جابجایی سلولی بی کربنات، پروتون‌ها و لاکتات‌ها هم در ماهیچه‌های اسکلتی و هم در گلبول‌های قرمز رنگ خون (RBCs) ارتقاء می یابند. قرار تصاحب کردن وقت گیر مقطع در معرض طول بالا که سبب ساز کاهش حداکثر سرعت جذب O2 می‌گردد، تحت عنوان برهان اساسی کاهش سطح برهه زمانی عضلانی شناخته گردیده است.

هیپوکسی همینطور سبب خستگی انقباضی دیافراگم و ماهیچه‌ها شکمی می‌شود که سبب به محدودیت کارایی ورزشی در ارتفاعات بالا شود. کاهش مصرف طعام به جهت تلف کردن اشتها، تغییر و تحول در پارامترهای غدد باطن ریز در دست گرفتن کننده هموستاز، عدم تعادل انرژی دریافتی و مصرف، ارتقا نرخ متابولیسم محور و سطح های بالای عمل، خلل در سعی روده، تغییر تحول در ادغام تن مشتمل بر حیف کردن عده چربی یا این که تلف کردن عده عضلانی و کاهش آب تن را سبب ساز می‌شوند

کیسه خواب کوهنوردی...
ما را در سایت کیسه خواب کوهنوردی دنبال می کنید

برچسب : کیسه خواب کوهنوردی, نویسنده : محمد صادقی mountaineeringsleepingbag بازدید : 97 تاريخ : پنجشنبه 29 ارديبهشت 1401 ساعت: 15:05

بیشتر سنگنوردان مدل ترد (تردیشنال) از تسمه کیسه خواب کوهنوردی برای ساخت اسلینگ ها با اندازه های متعدد یا این که سوله به کارگیری می نمایند. این تسمه ها معمولا به طور متری یا این که در قطعات گشوده به فروش میرسد.

اشکال تسمه
دو نوع تسمه در بازار ارایه میگردد:

تسمه لوله ای یا این که Tubular استاندارد برای ترفیع میباشد. هندسه لوله ای تسمه سبب قویتر شدن و دوام بیشتر آن نسبت به تسمه های شبیه با تار تخت میگردد. این نوع همینطور انعطاف پذیرتر میباشد، براین اساس راحتتر گره زده می‌شود و قادر خیس نیز است.
تسمه یا این که وبینگ تخت که معمولا برای ردوبدل حایل کوله پشتی، تشکیل داد پله رکاب یا این که بستن امکانات و وسایل کاربرد دارااست.
پهنای وبینگ
پهنا های جان دار برای تسمه لوله ای متری مشمول ۱ اینچ (۲.۵ سانت) و ۵/۸” (۱.۶ سانت) میباشد. تسمه ۱ اینچ پهنا استاندارد تولید کارخانه میباشد، در حالیکه از تسمه ۱۶ میلی متری برای ساخت‌و‌ساز اسلینگ دست ساخته استعمال میشود. (تسمه تخت در عرضهای متعدد مانند ۲ اینچ و ۱ اینچ در بازار مو جود است.)

ویژگی ها تسمه
تسمه لوله ای متری برای کاربردهای کوهنوردی و نظامی مو جود میباشد. نوع کوهنوردی قطور خیس، هنگفت خیس و صاف خیس میباشد، در حالی که اشکال نظامی معمولا نازکتر، سبکتر و سطح ناهموارتر می‌باشند. هر دو سبک با دوامند، ولی وبینگ منحصر ترفیع پاره ای قویتر میباشد و راحتتر بسته میگردد. این سبک گره را خوب نگه میدارد.

مواد تسمه
روکش تسمه عمده صرفا از متاع نایلون جان دار میباشد. در شرایطی که قصد دارید از این سبک تسمه برای خودتان اسلینگ صحیح فرمائید می بایست مطلقا دم گره دست‌کم ۵ سانتیمتر ارتفاع داشته باشد.


طنابچه کوهنوردی Cord

طنابچه کوهنوردی برای تولید اسلینگ های متعدد مانند طنابچه پروسیک، سوله زدن، در ترفیع تصنعی و مصنوعی و غیره کاربرد دارااست. طنابچه معمولا از ۱ تا ۹ میلیمتر قطر داراست. این فرآورده به طور ترمینالی یا این که متری به فروش می‌رسد: بخش های ۹ تا ۹ متری برشهای معمول در بازار می باشند.

مواد طنابچه
طنابچه نیز مانند اسلینگ در دو ماده مختلف پرلون (نوعی نایلون) و پلی اتیلن UHMW مانند Dyneema یا این که Spectra جان دار میباشد. نوع مواد روی وزن، اقتدار، ارتفاع قدمت، به کارگیری احتمالی و بها یک جنس اثر می‌گذارد.

مزایای پرلون
مقرون به صرفه خیس
به جهت کشش و بافت، گره ها را خوب نگه میدارد و گره ها قویتر می‌باشند.
کشش و دمای ذوب فراتر به آن در در دست گرفتن نیروهای پویا (سقوط) یاری می نماید.
مزایای پلی اتیلن UHMW برند دار (Dyneema و Spectra)
فوق العاده مدل، به جهت نسبت فوق العاده بالا به وزن
مقاوم خیس در قبال اشعه ماورا بنفش

کیسه خواب کوهنوردی...
ما را در سایت کیسه خواب کوهنوردی دنبال می کنید

برچسب : کیسه خواب کوهنوردی, نویسنده : محمد صادقی mountaineeringsleepingbag بازدید : 134 تاريخ : دوشنبه 26 ارديبهشت 1401 ساعت: 16:02

از مهم‌ترین مختصات کوهنوردان پر رنگ در سطح جهانی بایست کیسه خواب کوهنوردی به قدرت قله نوردی این ورزشکاران اشاره نمود. در واقع اقتدار قله نوردی تحت عنوان مهم ترین فاکتور پر رنگ کننده استقامت در راءس استعداد جسمانی این تیم جای دارد. برای مثال برای سالها دنیس اوربکو رکورددار ترفیع سرعتی البروس بود. کوهنوردان پررنگ دیگر مانند سیمون مورو نیز تمرینات مرتبط با این فاکتور را در راءس اپلیکیشن استعداد خویش قرار داده اند.

ریهنولد مسنر – او‌لین ترفیع انفرادی سوای اکسیژن کمکی از مسیر شمالی اورست (قسمتی از مسیر تازه)
سرعت تحت عنوان استدلال متمایز کننده
به عهدوپیمان رینهولد مسنر سرعت در ترفیع به معنای ایمنی میباشد. این نکته به معنای آن خواهد بود که کوهنورد زمان بیشتری برای استعمال از پنجره های هوایی خواهد داشت. از جمله به ترفیع قله پوبدا اشاره می‌کنیم. ترفیع به‌این قله به جهت حالت خاص جغرافیایی با مشکلاتی یار میباشد که از وسیع ترین مفاد آن می شود به پنجره های هوایی کوتاه بازه زمانی اشاره نمود. به همین ادله کوهنورد بدون چاره میباشد در کوتاه ترین عصر ممکن ترفیع خویش را اعمال داده و پیش از نقطه پایان پنجره هوایی خویش را به بیس کمپ برساند. در بخش اعظمی از پر رنگ ترین صعودهای انجام یافته به نیاز به حداکثر سرعت شغل برای فایده گیری از وضعیت اشاره گردیده‌است.

والری بابانوف تحت عنوان قسمتی از اپ تمرینی خویش اشاره می نماید که در زمان های تمرینی هر هفته ۳۰۰۰ تا ۵۰۰۰ متر طول گیری دارااست. اولین اشتک برای تصویب رکورد ترفیع سرعتی دیواره آیگر به تمرین هفتگی ۱۰-۲۰ ساعتی هوازی اشاره می نماید. تمرینات کیلیان جورنت برای اسکای رانینگ هر ساله حدود ۱۲۰۰ ساعت است. استیو هاوس در کتاب تمرین برای آلپینیسم تازه به مقدار مناسب ۱۰۰۰ متر طول گیری در یک ساعت اشاره دارااست. تمامی این موردها به نوعی روی وسعت تمرین و ساخت نوعی از میزان کافی اشاره دارا هستند.

کیسه خواب کوهنوردی...
ما را در سایت کیسه خواب کوهنوردی دنبال می کنید

برچسب : کیسه خواب کوهنوردی, نویسنده : محمد صادقی mountaineeringsleepingbag بازدید : 219 تاريخ : يکشنبه 25 ارديبهشت 1401 ساعت: 16:07

در سفرهای طبیعت گردی قابلیت سرقت مواد کیسه خواب کوهنوردی غذایی شما بوسیله خرس، موش ها و بقیه جانوران جونده وجود دارااست. این کیف ها به سیرتکامل‌ای می باشند که بوی مواد غذایی را از در میان می برند و در سود دقت حیوان‌ها را به خویش جلب نمی‌کنند. صرفا کافیست تا آنها‌را سفت به یک توکل گاه ایمن مثل درخت ببندید.

اسباب آشپزی

در صورتیکه مواد غذایی فراهم و بسته بندی گردیده یار خویش نداشته باشید، ناچار به آشپزی میباشید. در‌این‌صورت‌ نیاز به تعدادی ظروف کمپینگ و کوهنوردی برای پخت و پز دارید آن‌ها‌را می‌توانید از دکان های اسباب کمپینگ تنظیم نمایید.

گاز منحصربه‌فرد کمپینگ

اجاق‌گاز گازهای سفری معمولا حاوی۱ عدد کیف، گاز تاشو و کیت منحصربه‌فرد برای مواقع اضطراری می‌باشند.

قهوه فوری

قهوه هایفوری تحت عنوان منبع پناه انرژی در مسافرت های این چنینی می‌تواند بسیار موءثر باشد.

استکان

جام های سیلیکونی تاشو هم وزن یه خرده دارا هستند و هم قابل استعمال برای آب میوه های داغ می‌باشند. به جهت عده شدن کمترین دور و اطراف را اشغال می نماید.

بطری آب

برای این خواسته عالی میباشد تا از قمقمه های عایق استعمال فرمایید. که قابلیت و امکان نگه داشتن آب میوه های گرم را نیز داشته باشند.

وعده غذایی

در شرایطی‌که عشق و علاقه به آشپزی در مسافرت را ندارید وعده های غذایی مهیا و بسته بندی گردیده در بازار جانور میباشد که برای پختن آن ها صرفا به آب جوش نیاز داراست مانند نودل.

کیسه خواب کوهنوردی...
ما را در سایت کیسه خواب کوهنوردی دنبال می کنید

برچسب : کیسه خواب کوهنوردی, نویسنده : محمد صادقی mountaineeringsleepingbag بازدید : 111 تاريخ : شنبه 24 ارديبهشت 1401 ساعت: 16:03

این سبک همان گونه که از اسمش پیداس کیسه خواب کوهنوردی دیگر کاهش پهنا در حوزه‌ پاها را ندارد و همین قضیه سبب ساز می‌گردد که از دید محافظت گرما سعی با صرفه ای نداشته باشد. البته در قبال فضای بیشتر این کیسه ها راحتی بیشتری به یاور دارااست و هنگام خوابیدن در آن آزادی و تحرک بیشتری دارید. این کیسه خواب ها وسعت بیشتری هم نسبت به کیسه های مومیایی صورت دارا‌هستند.

کیسه خواب نصفه مستطیلی (Semirectangular)

این نوع کیسه خواب جایی مابین سبک های مومیایی صورت و مستطیلی قرار میگیرد و مورد قابل قبولی برای اشخاصی میباشد که می‌خواهند کیسه خواب شان آزادی و راحتی بیشتری نسبت به کیسه های مومیایی و محافظت گرمای بیشتری نسبت به کیسه های مستطیلی داشته باشد. این کیسه ها بلندمرتبه خیس و هنگفت خیس از سبک های مومیایی صورت میباشند البته در قبال راحتی بیشتری برای شما مهیا می نمایند.

مشاهده و خرید شایسته ترین و پرفروش ترین مدلهای کیسه خواب جمهوری اسلامی ایران

دو نفره (Double bags)

کیسه خواب های دو نفره مطلوب اشخاصی میباشد که گرایش دارا‌هستند در دل طبیعت کنار هم استراحت نمایند. کاربر اساسی این نوع کیسه خواب ها خانواده های ماجراجو و طبیعت گرد می‌باشند. یک وضعیت دیگر این میباشد که بعضی از کیسه خواب های مستطیلی به شکلی پباده سازی گردیده اند که قابلیت و امکان زیپ کردن با هم را مهیا می نمایند. اما برای استعمال از این وضعیت بایستی هر دو کیسه خواب از یک مارک و سبک باشند.

محصول کیسه خواب ها

کیسه خواب ها به دو سیرتکامل مالامال می‌شوند :

پرشده با لبریز طبیعی (مالامال غاز، اردک، قو )
لبریز گردیده با الیاف تصنعی
ترکیبی از مالامال و الیاف تصنعی و مصنوعی

کیسه خواب کوهنوردی...
ما را در سایت کیسه خواب کوهنوردی دنبال می کنید

برچسب : کیسه خواب کوهنوردی, نویسنده : محمد صادقی mountaineeringsleepingbag بازدید : 165 تاريخ : پنجشنبه 22 ارديبهشت 1401 ساعت: 14:29

این نکات را به خیال داشته باشید تا بتوانید کیسه خواب کوهنوردی به شایسته ترین صورت از کیسه خواب‌ خویش استعمال نمایید و از خوابیدن در آن لذت ببرید.

 "کیسه خواب Sleeping bag" گرما ایجاد نمی‌نماید! بلکه صرفا گرما رو مراقبت می‌نماید. پس:

* به اندازه کافی بخورید: تن شما برای کوهنوردی، پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری و... به واحد سنجش بالایی انرژی نیاز دارااست. در صورتی شما سوخت کافی به تن‌تان نرسانید، تن شما توانا به ساخت و ساز گرمای کافی نخواهد بود.
* به اندازه کافی بنوشید: مطمئن گردید که به اندازه کافی مایعات در طی روز مینوشید. یک تن dehydrate گردیده (بی‌آب گردیده) نمی‌تواند گرما ساخت و ساز نماید. پیش از اینکه به درون کیسه خواب بروید، با یک استکان دمنوش یا این که شکلات داغ، سکو حرارت تن‌ را بالا ببرید.
* از میل کردن الکل پرهیز کنید: در هوای سرد از میل کردن الکل اجتناب نمائید! الکل ممکن میباشد موجب گردد که شما شم نمایید گرم‌خیس گردیده‌اید، البته الکل خیلی زود دمای تن شمارا ذیل میاورد.
* خرقه‌هایتان را کم آب نگه دارید: جامه‌ها به اندازه کیسه خواب، به ویژه کیسه خواب مالامال، هنگام تر شدن معیار عایق بودن‌شون را از دست می دهند. هیچ گاه با خرقه‌های مرطوب (حتی در‌حالتی که این رطوبت در تاثیر عرق کردن تن‌تان باشد) وارد کیسه خواب نشوید. در‌حالتی که جامه‌های اضافه‌تان را در یک کیسه "ضد آب" نگه‌داری نمایید، میتوانید مطمئن باشید که جامه‌هایتان کم آب باقی خواهند ماند.

 

امکانات تکمیل کننده کیسه خواب
با یک کیسه خواب بهتر و گزینش کیسه خواب مطلوب، شما تنها نیمی از شیوه را رفته‌اید. داشتن خوابی ریلکس نیازمند رعایت نکات دیگر و داشتن اسباب دیگری نیز میباشد:

* پایین انداز: یک زیرانداز عالی در صورتیکه به اندازه کیسه خواب اساسی نباشد، التفات آن زیر‌خیس از کیسه خواب نیز وجود ندارد. یک زمین سرد یا این که هوای در جریان، دمای تن شما رو کاهش می دهد و در شکل وجود این ایراد ابدا اساسی وجود ندارد چقدر چگونگی کیسه خواب شما بالاست. شما می بایست این خلل را با یک زیرانداز بهتر کاهش دهید. در حالتی‌که زیرانداز مطلوب و عایق ندارید، با به کارگیری از پانچو یا این که بارانی در تحت زیرانداز، قابلیت و امکان عایق رو بهبود ببخشید.
* پناه در مقابل باد: بادی با سرعت 25 کیلومتر در ساعت در دمای 5+ مرتبه سانتیگراد در شما احساساتی مشابه به دمای صفر جايگاه ساخت و ساز خواهد کرد. به این ترتیب خیمه خودتان را در محلی برپا فرمایید که کمتر در معرض باد باشد.
* جامه پایین مطلوب: گرمای کیسه خواب را با پوشیدن جامه تحت و جوراب گرم بالا ببرید. پوشش کم آب در پاها معیار عایق را بالا میبرد.
* کلاه: زمانی در کیسه خواب می‌خوابید، راز صرفا قسمتی‌ست که از کیسه خواب خارج می ماند. در حالتی‌که راز شما سرد باشد، تک تک حرارت تن شما تخت‌گاز از دست خواهد رفت. پوشاندن رمز یک کدام از مهم‌ترین اقدامات برای عایق کردن تن میباشد. بدین ترتیب پیش از خواب مطمئن گردید که رمز خویش را به صورت قابل قبولی پوشانده‌اید.

کیسه خواب کوهنوردی...
ما را در سایت کیسه خواب کوهنوردی دنبال می کنید

برچسب : کیسه خواب کوهنوردی, نویسنده : محمد صادقی mountaineeringsleepingbag بازدید : 102 تاريخ : چهارشنبه 21 ارديبهشت 1401 ساعت: 15:49

این کیسه خواب‌ها فضای کافی کیسه خواب کوهنوردی برای تکان کردن و چرخیدن را دارا‌هستند. برای افرادی که در خواب زیاد جنبش می نمایند بسیار مطلوب میباشد؛ حتی شما از این کیسه خواب میتوانید در اتومبیل هم به کارگیری فرمایید.

ولی نقطه ضعف آنان این میباشد که دارنده وزن بیشتری می باشند. به علاوه در صورتی‌که قصد خیمه زدن درکنار اتومبیل دارید یا این که وسایل کمپ را در پشت اسب خویش توشه کرده‌اید و مکان کافی برای حمل و نقل دارید، خوب میباشد از کیسه‌ خواب‌های مستطیلی استعمال نمائید.

نوع خاصی از کیسه خواب‌های مستطیلی با تیتر (Adam & Eve) ترکیبی از دو کیسه خواب مستطیلی صورت میباشد که با یک زیپ به هم متصل میگردد. این کیسه خواب برای اشخاص خانواده و افرادی که قصد کمپینگ ماشینی را دارا هستند،‌ گزینش قابل قبولی خواهد بود.

کیسه خواب‌ مومیایی

این کیسه خواب‌ها مانند گونه های مستطیلی، زیاد حجیم نیستند و وزن آنان در موقعیت‌های دمایی شبیه نزدیک به ۱ تا ۲ درصد كمتر از وزن کیسه خواب‌های مستطیلی میباشد.

کیسه خواب‌های مومیایی به راحتی قابل گردآوری شدن و جابه‌جایی میباشند و از این حیث برای كوهنوردان و طبیعت مردانی كه كوله‌پشتی حمل می‌كنند، مورد‌ قابل قبولی به شمار می آیند؛ چرا كه هنگام حمل و نقل توشه در كوله‌پشتی، حتی یك گرم توشه مازاد هم اساسی میباشد.

خلال كوچك و قابل حمل بودن، این كیسه‌ خواب‌ها عایق بسیار نیکی در قبال سوز و سرما می باشند. به جهت فضای مازاد و مرده كمتر درین نوع و نیز عایق‌بندی مطلوب، اتلاف حرارت كمتر میباشد و مزیت اساسی دیگر آن، وجود پوششی از کلاه برای راز و گردن میباشد كه هنگام سرد شدن هوا از اتلاف حرارت تن از رمز دوری می‌كند.

کیسه خواب کوهنوردی...
ما را در سایت کیسه خواب کوهنوردی دنبال می کنید

برچسب : کیسه خواب کوهنوردی, نویسنده : محمد صادقی mountaineeringsleepingbag بازدید : 140 تاريخ : سه شنبه 20 ارديبهشت 1401 ساعت: 17:32